Handelsbetingelser
Betaling
Dos Autodele A/Smodtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms men ekskl. afgifter.
Der tages højde for prisændringer og udsolgte varer.
Dos Autodele A/S bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Dos Autodele A/S leverer på alle hverdage, med ordrer indgået inden kl. 12.00
Leveringstiden er 1-2 hverdage for pakker i Danmark. For varer, der ikke er på varelageret, må der forventes en leveringstid på max. 25 dage. I dette tilfælde vil du blive kontaktet af Dos Autodele A/S, for at høre om du ønsker ventetiden, hvor pengene naturligvis først bliver trukket fra din konto, når varerne bliver afsendt fra vores lager.
Fragtprisen i Danmark er kr. 100,-.
For danske kunder er der gratis levering, ved køb over 1.000,- kr., i hele Danmark.
For udenlandske kunder er prisen fra 100 kr. og op efter alt efter leveringsadresse.
Hvis varen er defekt eller transportskadet ved modtagelsen, skal du hurtigt kontakte DOS Autodele A/S og anmelde fejlen.
Reklamationsret
Der gives følgende reklamationsret
- 6 måneders reklamationsret ved brugte dele
- 12 måneders reklamationsret ved renoverede dele
- 24 måneders reklamationsret ved nye dele
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Dos Autodele A/S dækker ikke returneringsomkostninger.
Henvendelse rettes til og reklamationer sendes til:
Dos Autodele A/S
Gulddyssevej 83 4000 Roskilde
CVR: 16 31 58 85
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@dosautodele.dk
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: info@dosautodele.dk